Αυγά και Υγεία

Το αυγό αποτελεί την πιο παρεξηγημένη τροφή που όμως έχει σημαντική θρεπτική αξία.Είναι τροφή χαμηλού κόστους που θα μπορούσε να ενταχθεί στα πλαίσια μιας ισορροπημένης αλλά οικονομικής διατροφής, ειδικά στην περίοδο της οικονομικής κρίσης που διανύουμε.Ένα αυγό αποδίδει 78-90 kcal και είναι φυσική πηγή βιταμινών Β2, Β12 και D καθώς και βιταμίνης Α, φυλλικού οξέως και χολίνης. Αξιοσημείωτο είναι ότι ο κρόκος του αυγού περιέχει 200-230 mg χοληστερίνης ενώ προτείνονται ως μέγιστη κατανάλωση χοληστερίνης η ποσότητα των 300 mg.

Αυγά και Χοληστερίνη

Για τουλάχιστον 2 δεκαετίες το αυγό λόγω της αυξημένης περιεκτικότητας του κρόκου σε χοληστερίνη, αποκλείονταν ή περιορίζονταν από τη διατροφή ατόμων με καρδιαγγειακά νοσήματα, αυξημένη χοληστερίνη αλλά και αθλητές που ακολουθούσαν ειδική διατροφή.

Την τελευταία δεκαετία όλα τα παραπάνω έχουν ανατραπεί, από διάφορες μελέτες οι οποίες έδειξαν ότι τελικά δεν είναι η χοληστερίνη των αυγών και γενικότερα της διατροφής που αυξάνει τη χοληστερίνη του αίματος, αλλά η κατανάλωση κορεσμένων λιπαρών που βρίσκονται σε ζωικές τροφές, όπως λιπαρά κρέατα, ζωικά λίπη και τηγανιτές τροφές, οι οποίες είναι υπεύθυνες για την αύξηση της χοληστερίνης στο αίμα.

Αυγά και Αθλητές

Η άποψη ότι οι αθλητές πρέπει να καταναλώνουν μόνο το ασπράδι, προκειμένου να αυξήσουν την ημερήσια πρόσληψη πρωτεΐνης στη διατροφή τους και όχι τον κρόκο του αυγού είναι πλέον παρωχημένη. Σήμερα η κατανάλωση κρόκου αυγού για όσους κάνουν διατροφή με στόχο την αύξηση μυικής μάζας δεν απαγορεύεται.

Αυγά….Και Τα Μάτια Μας!

Επιστημονικές έρευνες έχουν αποδείξει ότι 2 αντιοξειδωτικές ουσίες που περιέχονται στον κρόκο των αυγών, η λουτείνη και η ζεαξανθίνη, οι οποίες ανήκουν στην οικογένεια καροτενοειδών, κάνουν καλό στα μάτια μας και τα προστατεύουν από τις υπεριώδης ακτίνες.Βοηθούν επίσης στη μείωση του κινδύνου του καταρράκτη και την πρόληψη του εκφυλισμού της ωχράς κηλίδας, οι οποίες σχετίζονται με οφθαλμικές διαταραχές που οφείλονται στην ηλικία.

Αυγά και Αδυνάτισμα

Έχει διαπιστωθεί ότι το αυγό αποτελεί τροφή σύμμαχο στο αδυνάτισμα, λόγω της πληρότητας της σύστασης του, της χαμηλής ενεργειακής αξίας του αλλά και του κορεσμού που προκαλεί. Μελέτες δείχνουν πως η σωστή ένταξη των αυγών σε μια υποθερμιδική διατροφή αυξάνει τον ρυθμό απώλειας βάρους, καθώς τρώγοντας αυγά για πρωινό, μας κρατάνε «γεμάτους» όλη μέρα επειδή η πλούσια σε πρωτεΐνες σύνθεσή τους παίρνει περισσότερο χρόνο να διασπαστεί από το στομάχι.

Η Αμερικάνικη Καρδιολογική Εταιρία συνιστά

την κατανάλωση ενός αυγού καθημερινά σαν παράγοντα

υγιεινής διατροφής!

Το αυγό είναι απαραίτητο στην διατροφή μας. Αποκτήστε και εσείς μια υγιεινή συνήθεια: Απολαύστε ένα αυγό στο πρόγευμα ή στο γεύμα σας και χαρίστε υγεία στον οργανισμό σας.